Bunita na kanta este

In preparation for the Chamorro concert coming up next week, just thought I'd post lyrics this week. Chamorro songs are so beautiful. If you're not Chamorro then you might not think so, but for those of us who are Chamorro and who can understand Chamorro, then there is nothing quite like listening to a truly powerful and emotional song in the Chamorro language.

JD Crutch was the perfect example of how powerful and inspiring Chamorro songs could be. He inspired a generation of not just Chamorros but non-Chamorros on Guam as well. I am always surprised how many non-Chamorros on Guam know his songs such as "apu magi" or "bente unu yu' gi presu."

Here are the lyrics to one of his most touching songs, "asagua-hu." Which is a man singing about how much he loves his wife, and how hard she works, and she one day she's gone and the husband tells God to take good care of her.

Kayos yan amko i dos kanaiña
I checho'na meggai taya diskansaña
Lao ha usuni estaki hana' fonhayan
I asaguahu i asaguahu na palaoan

Chunggi yan kalau i gapotiluña
Lao ha poksai i dies finañaguña
Ya chatsaga i chalan annai maloffan
I asaguahu i asaguahu na palaoan

I chalan ni ha faposgui
Chatsaga yan gos na' piniti
Ai mai'ot na chalan
Lao si Yu'us ha agang
I asaguahu i asaguahu na palaoan

Yan un konne Saina i asaguahu
Na'i Saina guenao ni palasyo
Sa' i tinago'mu todu ha na' fonhayan
I asaguahu i asaguahu na palaoan

Konne Saina ya in hamyo gi langet
Sa' gi tano hagas gos masapit
Na' felis yaon babayi in chalan
I asaguahu i asaguahu na palaoan

I chalan ni ha faposgui
Chatsaga yan gos na' piniti
Mai'ot na chalan
Lao si Yu'us ha agang
I asaguahu i asaguahu na palaoan
I asaguahu i asaguahu na palaoan


Hu sodda' este na palabras gi as Chamoruboy. Si Yu'us Ma'ase nu Guiya para i gos maolek na fina'tinas-na. Sina un sodda' mas guihi gi http://www.chamoruboy.com

Comments

Anonymous said…
I love that song! Do you have the lyrics for any of his other songs! Its so hard to understand what he says.

THANKS!
Anonymous said…
I got two words for ya'll

APO MAGI!
Ai sina ti un tungo' taiguihi tiningo' put Hagu, ya ti hu cha'ka hao yanggen un dingu...

I'm still looking for someone with all the words to Apu Magi, I love that song, but when I sing it, I bet there are a few parts where I'm just making things up.

Popular posts from this blog

Chamorro Public Service Post #15: Pues Adios, Esta Ki

Tuleti

Guam: The Movie