Ti Bihu, Ti Funky, Gof Paire Umbee

Here is one of my older Chamorro love songs. Alot of the words are actually pretty old and funky and I rarely find people who can understand them. Nai ilek-hu "bihu" pat "funky" ti kumekeilek-hu tahdong Chamoru na palabras ha'. Guaha lokkue antigu na sinangan Chamoru ni' manmaayao ginnen Fino' Espanot. Put hemplo, estaba hu chagi muna'setba "direchas kuetdas" lao kalang ni' hayi kumomprende, so pues para hafa!

The oldness also relates to how I borrowed some of the phrases from old improvisational long songs that manamko' related to me.

One reason why I'm posting this is because of an oddly romantic feeling this morning, no idea why. Maybe its because of a refreshing dream I had last night that I cannot remember in waking life. There are so many disparate threads of attraction in my life right now, but nothing secure, nothing certain. A number of beautiful women, linked to me through beautiful, yet naturally ephemeral moments. A glance, a glitch, a touch. If this feeling continues, then I will end up writing about it, but not today. Para pa'go, esta na betsu, nahong ha'.


Sottera, (the tune is to Dave Matthew's Band, Satellite)

Sottera, gi me'na-hu
Un na'maya' i tano'-hu
Ni' i bininita-mu

Sottera, un foyung yu'
Fina'tinas i giniife-hu
Amot nai yu' direchas kuetdas

I manglon este na tano'
Achokka' fihu mana'kebra todu
Hagu muna'ma'lak ni' mafnas

Ekpe pat fitme, maile umbre Sottera

Sottera, arrekla
Hagu ha' sina suheta
An esta yu' sala'

Sottera gi hinasso-ku
Sasangani yu' na
Guahu ni' u lachai i sumottera-mu

Gi pappa' i semnak dumana' hit
Ya ti apmam bai hu lalangu
Ti sina hu sungon i maipen karinu-mu
Achokka' matai yu' sinembatgo magof

Comments

Popular posts from this blog

Chamorro Public Service Post #15: Pues Adios, Esta Ki

Tuleti

Guam: The Movie