Dos na Ofisiat na Lenguahi

Fihu manmaleleffa hit na guaha dos na ofisiat na lenguahi para i isla-ta. Unu sen hongga pa'go, sen oppan, ayu i Fino' Ingles. Lao i otro, mas tahdong, mas umaya gui' yan i estorian i isla yan i mismo taotao-na, ayu i Fino' Chamoru. Gi i 1970s, i difunto Paul Bordallo ha chalani i Liheslaturan Guahan para u fama'tinas lai put este na asunto. Sigun ayu na lai, guaha dos na ofisiat na lenguahi. Impottante ayu na bidan-niha, sa' para noskuantos na siklo, i mismo lenguahi-ta ti ma respepeta ni' taotao sanhiyong. Humuyongna, i Chamorro lokkue' (ko'lo'lo'na gi ma'pos na siklo) ti ma agradesi i bali-na i lenguahi, ya despues di i Tiempon Chapones ma yute' i lenguahi, ya ti ma fa'na'gue maolek i halacha na henerasion.

Ya-hu este na video, sa' gi un mas kabales na tano'-ta, siempre taiguihi i fina'tinas yan i nina'huyong i Gobetnamento. Para u fama'tinas todu gi i dos na ofisiat na lenguahin Guahan.


Comments

Popular posts from this blog

Chamorro Public Service Post #15: Pues Adios, Esta Ki

Guam: The Movie

Tuleti